Logo Teatru Atelier
Deklaracja dostępności     Wersja dostosowana       
EWA BŁASZCZYK | Nazywam się Tamara Biakow i jestem legendą

Kilkadziesiąt występów rocznie. Niezliczona ilość kilometrów. Kilka kontynentów. Zawsze sama. Nazywa się Tamara Biakow i gdyby żyła naprawdę, byłaby drugą po Rosie Raisie najsłynniejszą żydowską śpiewaczką operową. Pochodzi z warszawskiej Pragi, z domu przy ulicy Targowej. W latach 60. tych XX wieku trafia do Ameryki. Na pierwszym miejscu listy przebojów króluje “Hello Dolly” Louisa Armstronga, o czym Tamara dowiaduje się jeszcze na lotnisku. Jest poraniona – całe życie zakopywała trumny. Tworzy z nich kopce, w których się zapada. Czy Biakow uda się odciąć od tragicznej przeszłości i odnaleźć ukojenie w Nowym Świecie? Czy zatriumfuje?

W tytułową rolę fikcyjnej śpiewaczki wciela się charyzmatyczna Ewa Błaszczyk - kreśląca poruszającą opowieść o pamięci, tożsamości i historii, którą niesie każdy z nas. Sceniczny portret Tamary Biakow to rzecz o notorycznym zabijaniu przeszłości. O kacie i ofierze w jednym ciele – głodnym, złym, zazdrosnym, gryzącym, pożądającym ciele. O ranach w sercu i tych na umyśle.

Prapremiera i spektakle popremierowe odbyły się w Muzeum Powstania Warszawskiego w dniach 2–5 sierpnia 2021
Premiera w STUDIO 25 września 2021.

TWÓRCY:
REŻYSERIA: Ewa Błaszczyk
AUTOR TEKSTU: Jacek Górecki
SCENOGRAFIA: Ewa Błaszczyk
KOSTIUMY: Marianna Janczarska
KOMPOZYTOR: Jacek Grudzień
KONSULTACJE MUZYCZNE: Natalia Korczakowska
PROJEKCJE VIDEO: Anna Zuzanna Błaszczyk
REŻYSERIA ŚWIATŁA: Dariusz Zabiegałowski
INSPICJENTKA: Maria Lejman-Kasz
PRODUKCJA: Justyna Pankiewicz, Marta Kuźmiak
ZDJĘCIA W SPEKTAKLU: Wojciech Drozdowicz
ASYSTENTKA PRODUKCJI: Sara Drašković
ASYSTENTKA REŻYSERA: Kasia Kasica
OBSADA: Ewa Błaszczyk

RAFAŁ TUROWSKI
Ten poruszający spektakl jest o tym, że dla kogoś kto przeżył wojnę, ona się nigdy nie kończy. O tym, że nie ma ucieczki od ran wojną wywołanych, że blizny zawsze pozostaną widoczne. O tym, że nawet piękne, z pozoru bardzo szczęśliwe i spełnione życie nie zrekompensuje przeżytych traum, że pamięć o nich może doprowadzić do szaleństwa, do samounicestwienia, że jest jak wiedźma z Szekspira – nie pozwala żyć, nie dając jednak umrzeć.

REMIGIUSZ GRZELA | NEWSWEEK
Długo zastanawiałem się, dlaczego Ewa Błaszczyk sięgnęła po tę rolę. Wiele w niej traumy, ciemnych i niebezpiecznych przestrzeni, w których łatwo można by się zagubić, szukając jasności. Odpowiedziała, że zrobiła ten spektakl przeciwko usprawiedliwianiu krzywdy, jaką czyni się innym z powodu traumy.

MECENAS TEATRU Patronat Sponsor srebrny
Lotos logo Sopot logo Srebrny logo
Teatr Atelier im. Agnieszki Osieckiej

Al. Mamuszki 2
81-718 Sopot
e-mail: teatr-atelier@teatratelier.pl
tel./fax. (058) 550 10 01
Fundacja Teatru Atelier im. Agnieszki Osieckiej

NIP 5851467315
KRS000477093
konto bankowe
PL 02 2490 0005 0000 4530 5379 4015


Dane osobowe
Zgłoś błąd na stronie
Mapa strony
Dla mediów


(C) Copyright 2021 Teatr Atelier